info@fandora.cz        +420 730 731 585 (po–pá 7:30–15:30)        Doprava a platba        Kontakty

Reklamační řád

Reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek obchodní společnosti Mercato Trade s.r.o., se sídlem, Generála Selnera 3255, Kročehlavy, 272 01 Kladno, identifikační číslo: 04287398, zapsaná v obchodním rejstříku vedená u Městského soudu v Praze (dále jen „prodávající“).

Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.

Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.

Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi v Obchodních podmínkách. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován v Obchodních podmínkách. Pokud není definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.

Jako doklad o záruce vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží doklad o zakoupení (faktura) se zákonem uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky (zejm. název zboží, cena, množství, kód zboží).

Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení.

Lhůta je 24 měsíců, pokud není záruka upravena (zkrácena) trvanlivostí uvedenou na zboží.

Lhůta končí dnem, který se číselným označením shoduje se dnem, kdy započala a o příslušný počet měsíců později.

Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.

V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí zboží kupujícím.


Reklamaci zboží lze uplatnit za těchto předpokladů:

  • jsou splněny ustanovení obchodního a občanského zákoníku pro reklamování zboží
  • zboží bylo zakoupeno v internetovém obchodě Fandora.cz
  • reklamace je uplatněna ve stanovené záruční lhůtě
  • zboží má prokazatelné vady (vady samotného výrobku, které nebyly způsobeny nevhodným používáním nebo nesprávnou údržbou)

K uplatnění reklamace je nutné předložit:

  • předmět reklamace (vadné zboží) v čistém a kompletním stavu
  • záruční list a další dokumentaci, která byla součástí zboží při prodeji
  • daňový doklad (nebo kopii) k zakoupenému zboží


Postup reklamačního řízení

Reklamaci je možné uplatnit těmito způsoby:

  • reklamačním formulářem v internetovém obchodě
  • osobně na prodejně  jeho provozovny Mercato Trade s.r.o., Gabrielovo náměstí 452, 391 55 Chýnov


Pracovník firmy zodpovědný za reklamační řízení:

  • zkontroluje náležitosti nutné k uplatnění reklamace
  • převezme od zákazníka předmět reklamace spolu s průvodní dokumentací
  • vystaví Reklamační list, příp. specifický reklamační záznam dodavatele a předá jeho kopii zákazníkovi
  • odešle reklamované zboží výrobci/dodavateli k posouzení oprávněnosti reklamace v záruce - pokud toto posouzení neprovedl sám při příjmu reklamace (jasné případy)


Záruční podmínky:

  • délka záruky na veškeré zboží prodávané na internetovém obchodu Fandora je 24 měsíců ode dne prodeje, není-li stanovena výrobcem delší (datum prodeje je uvedeno v daňovém dokladu, příp. i v záručním listu)
  • záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě


Reklamace může být neuznána oprávněnou:

  • poškozením zboží při přepravě - tyto škody je nutno řešit s přepravcem.
  1. Kupující je povinen zboží od přepravce řádně převzít, zkontrolovat neporušenost obalů, kartonů a počet balíků.
  2. Zboží rozbalit před dopravcem a v případě jakýchkoliv závad je nutné ihned zapsat přímo do přepravního listu řidiče hned u Vašeho podpisu – příklad (přebírám/nepřebírám zásilku s výhradou obal i zboží je viditelně poškozeno atd.).
  3. Je nutné také vyhotovit spolu s přepravní firmou záznam o poškození (samotný reklamační protokol není považován za řádné uplatnění reklamace přepravy či zboží vždy je nutné napsat výhradu do listu přepravce uvedeno výše) případně se spojit s prodejcem, který vzniklou situaci pomůže vyřešit.
  4. Zákazník bere na vědomí, že podepsáním dodacího listu souhlasí s převzetím zboží a současně stvrzuje, že dorazilo mechanicky nepoškozené.
  5. Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku již není možné uznat!
  • Znečištěním nebo nesplněním základních předpokladů pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení
  • porušením ochranných pečetí a nálepek, pokud jsou na výrobku umístěny
  • neodbornou instalací/montáží nebo provozem v rozporu s návodem pro montáž a použití
  • zboží bylo poškozeno přírodními živly
  • zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v návodu pro použití
  • zboží bylo poškozené zapojením do elektrické sítě neodpovídající příslušné SN


Způsoby vypořádání reklamace v záruce (tj. bez finanční úhrady zákazníka):

  • výměna (kus za kus) reklamovaného zboží nebo jeho vadné části
  • oprava reklamovaného zboží nebo jeho části
  • vrácení finanční částky účtované za reklamované zboží


Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.

Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.

Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení informován.

Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. K těmto nákladům nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace a expresní přepravy a další obdobné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.

Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.

Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. 

Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.

V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty, bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve výši 20,- Kč včetně DPH za každý den prodlení.

Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.

Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace, a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může prodávající odmítnout zboží vydat či proplatit dobropis. Je-li kupujícím právnická osoba, pak dojde k výdeji zboží či proplacení dobropisu pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí.


V případě zamítnutí reklamace (reklamace nebyla uznána) si prodávající vyhrazuje právo kupujícímu (reklamujícímu) účtovat manipulační poplatek 200,- Kč. Zákazník si hradí poštovné, při zasílání reklamovaného zboží prodávajícímu. Zpáteční cestu hradí prodávající. Některé obrázky mohou být pouze ilustrativní, či se mírně může lišit barevné provedení. Pokud jde o originální balení výrobce nelze uplatnit na barvu reklamaci. 


Reklamační řád je platný od 14. 4. 2021


Doprava zdarma

Platí pro všechny objednávky
nad 1500 Kč a na vybrané produkty

Blesková expedice

Zboží, které máme skladem expedujeme do 24 hodin

Odběrná místa

Pohodlné vyzvednutí v síti odběrných míst po celé ČR

Potřebujete poradit?

Neváhejte se nás na cokoliv zeptat - Kontakty